Canal ètic
A l’ IL·LUSTRE COL·LEGI DE PROCURADORS DE GIRONA creiem fermament en la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i confiança per a tots els nostres empleats, clients i socis en general.
Per aquesta raó, hem implementat un sòlid Canal Ètic que permet a qualsevol persona reportar possibles conductes indegudes o violacions ètiques que hagi detectat a la nostra organització. Un canal on es pot comunicar qualsevol possible incompliment o irregularitat a l’organització, tal com es descriu a la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
QUINS FETS ES PODEN NOTIFICAR?
Pots informar a través del Canal Ètic dels fets que consideris puguin suposar un incompliment de la normativa legal, del Codi Ètic o de qualsevol normativa interna vigent, com ara:
- Conductes relatives al frau i corrupció.
- Conductes relatives a la Seguretat, salut i higiene a la feina.
- Discriminació i assetjament al lloc de treball.
- Conductes relatives a la seguretat de la informació, protecció de dades i mercats de valors.
- Pràctiques anticompetitives.
- Conductes contràries als drets humans o danys al medi ambient.
- Altres possibles infraccions penals o administratives.
CARACTERÍSTIQUES PRINCIPALS
Confidencialitat: Entenem que la confidencialitat és fonamental per encoratjar les persones a presentar denúncies. Garantim la confidencialitat absoluta en tot el procés i protegim la identitat de la persona denunciant en la mesura permesa per la llei. S’hi inclou la possibilitat de fer l’alerta de manera anònima.
Procés d’investigació imparcial: Un cop es presenta una denúncia, el nostre equip d’experts investigarà minuciosament l’assumpte de manera objectiva i diligent de conformitat amb la normativa interna i la legislació aplicable. Al llarg de tot el procés s’han de respectar els drets dels involucrats, en particular la presumpció d’innocència.
Protecció contra represàlies: No tolerem cap forma de represàlia contra les persones denunciants de bona fe. Estem compromesos a salvaguardar els drets i la integritat dels qui s’atreveixen a denunciar qualsevol irregularitat. Prendrem mesures disciplinàries apropiades contra qualsevol individu que prengui represàlies contra un denunciant.
Resolució i seguiment: Un cop conclosa la investigació, prendrem les accions necessàries per abordar el problema identificat i, quan sigui possible, prendrem mesures correctives per prevenir futures violacions. A més, ens comprometem a mantenir informada la persona denunciant sobre el progrés i la resolució de la seva denúncia, sempre que sigui possible i permès per la llei.
COM ENVIAR UNA COMUNICACIÓ?
Hi ha 2 opcions.
• Mitjançant l’app co-resol
- Descarrega’t l’app co-resol, acceptant les notificacions. És gratuïta i està disponible a l’App Store i a Google Play.
- Prem el botó “fes un click” i tot seguit introdueix el codi ICPG
- Selecciona el botó del canal.
- Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
- Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
- Un cop hagis efectuat aquests passos, rebràs un missatge com a justificant de recepció del teu click.
- La comunicació per al seguiment del click es realitzarà mitjançant un xat segur (podràs accedir-hi des del botó de xat de la pantalla inicial de l’app) fins al tancament del mateix.
• Mitjançant una pàgina web
Podeu accedir-hi a través d’aquest enllaç:
https://co-resol.bcnresol.com/webclick
- Prem el botó “Fes un click” i introdueix el codi ICPG
- Selecciona el botó del canal.
- Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
- Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
- En aquest cas, rebràs un codi identificador i una contrasenya únics que hauràs de desar per mantenir la comunicació, mitjançant un xat segur, sobre l’estat del teu click.
- Cada vegada que vulguis saber si tens missatge nou al xat o vulguis aportar més informació, per assegurar la confidencialitat, has d’introduir aquest codi i contrasenya a la pàgina d’inici, al botó “Accedir a un click anterior”.